ZAŠTO JE DOBRO VJEŽBATI UJUTRO?

ZAŠTO JE DOBRO VJEŽBATI UJUTRO?

ZAŠTO JE DOBRO VJEŽBATI UJUTRO?

Da se razumijemo, svako doba dana je idealno vrijeme za provedbu aktivnosti, odnosno trening. Ipak, znanstvenim spoznajama, došli smo do zaključka da jedan dio dana daje određene beneficije naspram drugih. Ako bi morali odabrati samo jednu stavku koja bi bila ključan faktor uspjeha nekog programa vježbi, to bi bilo vrijeme određeno za vježbanje. Savršeno vrijeme za vježbanje je upravo sami početak dana, odnosno jutro, ali svako jutro !

Zašto baš jutro ?

  1. Istraživanja su pokazala da osobe koje vježbaju ujutro češće ostvaruju bolje dugoročne rezultate. Zašto je tomu tako? Naša tijela jednostavno vole rutinu, a kada se uspijete pridržavati rutine jutarnjeg vježbanja, pozitivan učinak na tijelo i opće zdravlje doći će brže. Vjerovali ili ne, čak 90 posto svih ljudi koji redovito vježbaju to čine ujutro.
  2. Kada vježbate rano ujutro metabolizam se “podiže” i ostaje u “ubrzanju” satima nakon treninga. To znači da trošimo više kalorija tokom cijelog dana,  ovo je posebno zanimljiva činjenica za one koji žele izgubiti potkožno masno tkivo i regulirati tjelesnu masu.
  3. Ako vježbate u ranim jutarnjim satima imat ćete energije za cijeli dan. Zapazit ćete i da se različito osjećate u ovisnosti da li ste taj dan vježbali, odnosno onda kada kojim slučajem propustite trening.
  4. Mnogi primjećuju da im jutarnje vježbe reguliraju apetit, da nisu toliko gladni, a samim tim rade i bolji izbor obroka za taj dan.
  5. Za mnoge, to određeno doba ujutro postaje nešto čemu se zaista raduju. To je vrijeme kada se posvećuju samo sebi, kada se brinu o svom tijelu i umu, kada se koncentriraju i jasnije razmišljaju, planiraju svoj dan ili se naprosto mentalno odmaraju. Vježbanje povećava „bistrinu“ uma.
  6. Ako se svaki dan budite u različito vrijeme, to zbunjuje vaš organizam te tako nikada nije spreman za novi dan. Metabolizam i svi hormoni koji su uključeni u vježbanje počinju se “dizati” dok spavate. Hormoni pripremaju vaše tijelo za trening reguliranjem krvnog tlaka, brzine otkucaja srca, te krvi koja se doprema u mišiće.
  7. Vježbanje kao prva stvar koju ćete učiniti ujutro je jedini način na koji ćete održati svoj ritam i na koji vas ništa drugo neće spriječiti da odradite svoj trening. Ako se dan pretvara u gomilu obaveza, vježbanje obično završi na posljednjem mjestu, te ga često zbog razno raznih „razloga“ preskočimo.
  8. Ako vam je problem naći slobodno vrijeme za vježbanje, uvijek možete ustati 30 do 60 minuta ranije (ako vam je zaista stalo do toga). Sa druge strane, ako je potrebno, navečer pođite ranije na spavanje. Istraživanja su također pokazala da ljudi koji redovno vježbaju imaju bolju kvalitetu sna i treba im manje vremena da se naspavaju. 

Jednostavan zaključak :

Ako jutro odaberete za termin vježbanja osjećat ćete se odlično tijekom cijelog dana.

Jutarnje vježbanje dokazano podiže razinu hormona poput adrenalina koje ima veliki učinak na poboljšani razvoj kardiovaskularnih sposobnosti i izdržljivosti. Uz poboljšani razvoj kondicije ujedno utječete i na mozak, u smislu koncentracije i fokusiranosti, stoga možete biti i do 10 sati koncentriraniji na posao ili obaveze nakon jutarnjeg treninga.

Intenzivna fizička aktivnost u jutarnjim satima natjerat će vas da doručkujete obilno i zdravo, a osim toga, pokrenut će vaše tijelo koje će od vas tijekom cijelog dana tražiti obilje hranjivih tvari. Sada vam je jasno da jutarnjim treningom zapravo ‘ubijate dvije muhe jednim udarcem’.

Ljudi koji redovito vježbaju nestrpljivo iščekuju trenutak kada će se moći pošteno oznojiti, a oni koji treniraju u jutarnjim satima naprosto jedva čekaju da svane. Stoga je definitivno istina da ćete ujutro lakše ustati iz kreveta ako znate da je prvo što vas čeka dobar trening.

Ostanite mi zdravi i jaki.

Stjepan Ostroški